Natursnokarna

Vi är Natursnokarna!

Hitta en groda, följ ett rävspår eller baka pinnbröd över öppen eld – häng med Natursnokarna! Vår barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans.

Häng med och upplev naturen tillsammans med oss! Vi gör utflykter och lär oss om naturen genom att leka, upptäcka och undersöka.

Alla barn mellan 3-10 år som har med sig en vuxen som helst är medlem i Naturskyddsföreningen är välkomna. Det kan vara pappa, mormor, farbror, gudmor eller en vuxen kompis. Givetvis går det bra att både äldre och yngre syskon följer med också.

Vi är väldigt informella och har störst fokus på att mysa tillsammans, samtidigt som vi är upptäcker genom nyfikenhet.

Upptäckarlust, naturkänsla och enkelhet!

Att Natursnoka är enkelt. Ingen dyr utrustning eller långa bilresor är nödvändiga. Vi s

nokar i närområdet/närnaturen, oftast med enkla verktyg. Luppar delas ut på plats.

Med lite fika i ryggsäcken, kläder efter väder och någon du tycker om vid handen ä

r du redo att snoka – precis som du är.

Till sommar planera vi att inventera Fetörtsblåvingen.Mer information om aktiviteter hittar du lättast och snabbats på vår Facebook sida.